Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen och kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kassan beroende av valt betalningssätt. I vår webbshopp använder vi Wordline för säkra betalningar.
Se länken nedan för mer information om Wordline.
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten (exempelvis säsongskort eller årsmedlemskap) påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Har produkten du fått levererat en defekt så byter vi ut den efter samråd med vår kundservice ([email protected]) såklart utan extra kostnad.
Den defekta produkten ska returneras tillbaka till oss.
Att reklamera innebär att du klagar på fel. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år. Du kan till exempel reklamera en vara som fungerar dåligt eller är trasig. Men du kan också göra en reklamation om varan inte stämmer överens med informationen du fått eller inte är anpassad efter ändamålet.
Eventuella fel eller brister bör rapporteras skriftligen och tydligt specificeras.
Vi ber er att förse oss med relevant information om din beställning, inklusive ordernummer, fakturanummer och eventuella detaljer om felet eller problemet. Detta underlättar vår process för att effektivt hantera er reklamation.
Vi kommer att behandla reklamationen inom 7 arbetsdagar och sträva efter en ömsesidigt tillfredsställande lösning. Det kan innebära reparation, utbyte eller återbetalning, beroende på situationen.
Undantag från Reklamationsrätt:
Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel som fanns vid leverans.
Dokumentation:
Vi förbehåller oss rätten att begära dokumentation för att styrka reklamationen, inklusive bilder, beskrivningar och andra relevanta handlingar.
Tvistlösning:
Eventuella tvister som inte kan lösas genom förhandlingar kommer att överlämnas till relevant juridisk instans.
Vi använder PostNord, Schenker och DHL för att leverera våra produkter. Leveranstid inrikes är 2-3 arbetsdagar. Utrikes normalt 5-8 arbetsdagar.
Vi kan dock inte garantera dessa leveranstider. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Leveranskostnader syns i kassan
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel.Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du nyttjat din ångerrätt ska du,
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du nyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr